Selasa, 07 Juni 2011

Menjaga Hati....

ketika al isyq menyapa...
mashaAllah, sulit menjaga diri...

yah, benarlah, al isyq sangat berbahaya ketika ia berada di luar pagar. ia menjalari hati yang menyimpan nama orang yang belumlah halal untuk dicintai... bukankah itu bencana?~
astaghfirullah...semoga Allah mengampuni apa yg telah saya lakukan akhir-akhir ini. saya benar2 tertimpa ujian, ujian yg menuruti apa yg saya inginkan, yakni saya mengagumi seorang hamba...lalu ia didekatkan pada saya...namun bukan diwaktu dan tempat yang tepat...

"Duhai Rabb sang Maha Pencinta...
hamba serahkan hati ini untuk kau genggam..
lepaslah pada masa dan ke siapa yang Engkau inginkan...
namun dekaplah ia seeratnya sebelum waktunya ia Engkau lepas...
agar tak jatuh ke lembah cinta diluar nikah...

jagalah hati ini ya Rabb...
sungguh dunia ini penuh ujian...
aku takut hilang lalu terperosok ke dalam siksaan, na'udzubillah....
bukankah sang pencinta akan bersama dengan yang dicintainya?
maka mampukanlah aku untuk menjaga hati...
agar kelak aku bertemu dengan orang yg senantiasa menjaga hatinya pula...
yang diri dan hatinya tidak diperuntukkan kepada siapapun yang belumlah halal untuknya...

Engkaulah yang Maha Mendengarku ya Rabb......"



Rawamangun, tujuhjuniduaribusebelas

0 komentar: